tisdag 9 november 2010

Jo, jag stickar faktiskt också!

Av de senaste bilderna att döma skulle man kunna tro att jag köper mer garn än jag stickar. Och det är så sant så sant. Men jag stickar faktiskt också, för tillfället håller jag bla. på med en tröja åt Emil. Den har växt en bra bit sedan bilden togs, men man får iallafall en ide av hur den kommer se ut. En helt vanlig rundhalsad och randig tröja.













Jag har också precis avslutat en 22 leafes shawlette i mullbärssilke. Har inte hunnit blocka den ännu men här är iallafall en bild.














Tyvärr var det väldigt dåligt ljus när jag fotade så färgerna blev helt konstiga, men den är stickad i samma garn som den här.

Just nu sitter jag i soffan och följer onlinestickcafe't på facebook. Insåg att de flesta av mina stickade strumpor sen förra vintern börjar vara lite slitna och noppiga efter flitigt användande och många tvättar, så jag stickar på ett par nya. Behöver fylla på mitt strumpförråd lite om jag (eller iallafall mina frusna tår) ska överleva även denna vinter. Snön har ju kommit så jag känner att det är dags att komma igång med strumpstickningen på allvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar