söndag 7 november 2010

I'm in love with colors

Syfestivalbesöket genererade ju en del nytt garn. Tänkte visa litegrann.
Först ut är 3 nystan av BC Garns Semilla. Härliga färger och mjukt mysigt ullgarn som ska få bli en mössa. Eller en cowl. Har lite svårt att bestämma mig, men jag blir sticksugen bara av att se på garnet!



Sedan blev det 3 nystan Hacho från Mirasolkollektionen som jag köpte i Garngalleriets monter. De grå härvorna köpte jag på uppdrag av Emil. Han har nämligen efterlyst ett par mitts i någon gråaktig nyans. Jag tänkte att jag kanske skulle börja på dom nu så dom hinner bli klara till hans Australien resa till jul. Jag menar, vad är en jul utan handstickade vantar? So what om vädret där man råkar befinna sig inte riktigt är kallt och snöigt, man får väl anstränga sig lite?


Från samma butik köpte jag även ett sockgarn från Fleece Artist, en rosaröd härva Trail socks. Jag har länge varit nyfiken på deras garner men inte fått möjligheten att se dom i verkligheten förrän nu. Garnet känns hur mysigt som helst och jag älskar färgerna. Rött och rosa = nobiantary likes!


Självklart blev det även lite annat smått och gott, kom igen jag är en stickaholic så vad förväntade ni er? Fyndade två mönsterböcker, en från Noro och en från Auracania, en nystpinne (som jag varje gång jag försöker nysta en härva bestämmer mig för att köpa nästa dag men konstigt nog alltid glömmer så fort nystanet är färdigt), ett nyt måttband som rullar ihop sig självt och lite annat. Bäst att passa på liksom. Det är inte syfestival varje dag!

Känner dock att dessa inköp i kombination med tidigare nyliga garnköp från bla Wollmeise och några ebay-fyndade Jojolandgarn kommer att räcka ett tag. Förhoppningsvis året ut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar