måndag 29 november 2010

Födelsedagsgarn!

Först måste jag bara visa upp min (sen 5 minuter) färdigstickade cowl. Eller snood som jag sett att många svenska klädkedjor bestämt sig för att kalla det. Cowl funkar bra för mig. Här är den iallfall!














Den är stickade i det supermysiga garnet Semilla från BC Garn. Riktigt trevligt garn faktiskt! Har sett det på bild lite här och var på nätet men när jag hittade det på Syfestivalen passade jag på att köpa hem några nystan. Egentligen var det planerat att bli en mössa, men jag sprang på en alldeles underbar rosa sådan på stan så det fick bli en cowl istället. Den kommer invigas imorgon och jag tror det behövs i det här trevliga snöiga vädret vi fått de senaste dagarna.

Men på tal om födelsedagsgarn, jag firade min födelsedag häromveckan (30 år, jämnt och fint) och hade en liten fest för mina vänner här hemma. Tänk att jag har såna snälla vänner som tar med sig present när de kommer på fest! Mycket choklad och annat trevligt, men också lite garn. Mina vänner J och O åker titt som tätt till USA och alla garnentusiaster vet säkert att där finns mycket fint garn som tyvärr aldrig når oss härborta i Sverige. Men de har iallafall fått med sig detta stickkit från Knit Picks över Atlanten! Vilken superpresent!














Garnet är Knit Picks Palette och som ni ser är det en massa härliga färger! Det är tänkt som ett stickkit till en mössa men jag tror det ska få bli lite av varje. Blir himla kul att få testa garnet! Jag älskar Knit Picks stickor i Harmony Wood,  både rundstickorna med utbytbara spetsar och strumpstickorna. Garnet är jättemysigt så jag gissar att jag kommer att bli lika förtjust där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar