onsdag 6 juli 2011

Stripes, stripes, stripes

Tror jag måste tillägna denna sommar till ränder. Mycket randigt blir det. Och mer ska det bli.
Några exempel:




















Different lines i Posh Yarn's Martha och Juno fiber arts Milly

Jag hade nästan en hel härva Martha kvar efter min Watershed-stickning och det är så mjukt! Milly är också supermjukt, high twist och grymma färger. Mina favvisar är ju lila och grönt så bättre kan det knappast bli.













Stripe Study i handfärgad ull från Litet nystan samt Drops baby alpacka silk.

Båda mönstren är av Veera Välimaki och du hittar dom på hennes hemsida 100-rain.blogspot.com
Riktigt roliga att sticka och perfekta att ha som resestickning såhär i semestertider. Mönstret lär du dig på nolltid och sen är det bara att tuta och köra!

Nu ska jag bara sticka färdigt på min Stripe study, sen blir det mer ränder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar