fredag 10 juni 2011

R.I.P nystmaskinen från helvetet

Äntligen har jag köpt en ny nystmaskin! Var en sväng på stan och kikade in på Litet Nystan för att köpa lite extra kablar till mina knitpro. Precis när jag skulle gå ut genom dörren fick jag syn på en nystmaskin på en hylla. Så nu har jag en ny och fiin nystmaskin.

Min gamla är helt hopplös, själva nystmaskinen är det iofs inget fel på men själva fästet verkar vara från en annan planet. Fästskruven sitter helt snett och sen är det en platta som lutar under själva nystmaskinen. Helt omöjligt att få eländet att sitta fast. Jag kan inte räkna alla de gånger hela fästet plötsligt har lossnat för att sedan landa mitt på min stortå. Och det är ett ganska tungt fäste.

Ny nystmaskin = inga plötsliga illtjut av smärta eller vredesutbrott över en värdelös konstruktion. Så jag är ganska nöjd med min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar