lördag 10 oktober 2009

Några FO's




Först ut är ett par benvärmare stickade i samma mönster som Pomatomus-sockarna. Fast det kanske är ankelvärmare snarare än benvärmare eftersom dom inte är så långa?
Garnet är iallafall Crazy Zauberball och färgerna känns väldigt höstiga.


Tog tillvara på lite restgarn och stickade ett par handledsvärmare. Det är bara en på bilden, den andra är ute på vift någonstans i lägenheten. Den är antagligen ansedd som kattleksak eller något i den stilen och jag gissar att jag kommer återfinna den under soffan. Längst in.
Garnet är iallafall Fame Trend.

Sist ut för denna gång är ytterligare ett par Rainbowsocks stickade i Pomatomus-mönstret. De förra jag stickade visade sig passa Emils 42:or bättre än mina 38:or så jag fick raskt sticka ihop ett par nya till mig själv. Garnet har jag själv spunnit och jag tror det var BFL-ull. Slutet gott, vi har varsitt par rainbowsocks även om jag misstänker att Emil aldrig kommer använda sina på något mer offentligt ställe än vår tv-soffa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar