söndag 11 oktober 2009

Mossa och snö


Måste ju visa upp lite mer av mina handspunna garner.
Det första är spunnet av mullbärssilke och är härligt snövitt. 2 ply


Nästa är 3 ply och spunnet av handfärgad BFL som jag köpte på Spinspirations spinncafe. Där köpte jag även mullbärssilket till garnet ovan.


och en närbild


Jag hade först tänkt sticka ett par strumpor av det gröna garnet, men när jag fick färdigt första härvan och kände på garnet fick jag en bild av en mössa i mitt huvud. Så det får det nog bli.

Jag fick med mig lite annat från spinncafet, en stor påse med blandade rester. Blandade färger och fibrer. Riktigt kul! Men jag får nog ta och spinna en hel del nu innan jag kan rättfärdiga några nya inköp av ull, haha

2 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert silkegarn du spunnit och så fin blogg du har! Kul att hitta hit!

    SvaraRadera