fredag 4 september 2009

Godis

Har börjat spinna på ullen jag fick hem i början av veckan. Det första jag tänker på när jag ser garnet är godis!


Eller möjligen glass...


Ser rätt trevligt ut iallafall, ellerhur?
När jag ändå håller på och fotar tänkte jag att jag skulle visa en bild på mina färdiga vantar, dom blev riktigt bra och jag känner att godisgarnet kommer att användas på liknande sätt, randat tillsammans med ett enfärgat garn. Troligtvis naturvitt.



Det återstår att se om det blir mer vantar eller om det kanske blir ett par knästrumpor.
Eller torgvantar. Behöver jag tillägga att jag har svårt för att bestämma mig för saker och ting? Jag är verkligen ingen perfektionist, men när det gäller stickning eller att sy så är jag nitisk. Det ska vara perfekt! Det spelar ingen roll om jag får remsa upp 3 veckors stickning, blir det inte bra blir jag inte nöjd. Blir jag inte nöjd blir jag bara irriterad. Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar