söndag 28 februari 2010

Can't help myself

Jag har blivit helt besatt av att sticka torgvantar/mitts/fingerless/halvvantar eller vad man nu väljer att kalla dem. 2 par till har det blivit den här veckan. Först blev det ett par lila som jag stickat av lite garnrester.












Sen blev det ett par gröna i Mirasol-garnet jag köpte på syfestivalen.











Dom gröna är så himla mysiga, garnet är tjockt och mjukt och dom är hur varma som helst. Behöver man verkligen hela vantar när man har såna här? Det är nästan så det knappt behövs. Jag har sprungit runt i såna här torgvantar hela vintern, till och med i julas när jag var hemma i norrland på besök. Och det gick alldeles utmärkt att skotta snö i dem också, så länge man håller sig till spadar med trä eller plastskaft iallafall =) . Snöbollskrig kanske inte är att rekomendera, men jag gillar att ha dom när jag kör bil, jag tycker det blir för halkigt med vanliga vantar och jag tycker skinn och mockahandskar är obehagliga och stela. Oj vilken vant-utläggning det blev av det här nu helt plötsligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar