fredag 22 januari 2010

Hur man undviker katthår...

Alla kattägare vet att katthår fastnar överallt. ÖVERALLT. Även på garn. Eller kanske särskilt på garn. 
Dessutom har katter en tendens att gilla garnnystan. Få saker kan vara så ödesdigra för en stickning som en glad och leksugen katt. Häromdagen när jag var på IKEA fick jag en ide. Vad tycks?



Garnet bor alltså i burken och man drar ut stickningen genom hålet i snäpplocket. Funkar perfekt för små stickningar som strumpor, vantar och sånt. Kanske funkar det även med en mindre sjal, måste testa. Det är rätt skönt att slippa "gömma" stickningen när man inte stickar, utan risk för kattmarodörer  =)

1 kommentar:

  1. Kattmarodören kanske man kommer undan, men efter 25 år med katter tror jag tyvrr jag får erkänne att katthåren blir man ALDRIG av med. Och de ljusa fastnar på mörkt om omvänt.

    Du har något att hämta på min blogg...

    SvaraRadera