lördag 22 augusti 2009

Utflykt

Igårmorse vaknade jag av ett sms som sa att jag skulle åka och bada idag. Emils syster Fia hade tydligen hört (läst, inbillat sig?) att solen skulle skina idag. Det gjorde den ioförsig också, men inte där vi var. Vi åkte först ut till Munsögropen och försökte bada. Det var sviiinkallt i vattnet och i luften och trots att det fanns andra badglada människor som trotsade kylan så nöjde vi oss med att doppa fötterna. Det ska bli minst ett bad till innan hösten, men det blev inte idag.

Efter det misslyckade badet åkte vi till Rosenhill och fikade. För alla som inte har varit där så kan jag tipsa om att det är ett riktigt mysigt ställe! De har självplock av alla möjliga sorters frukter och bär och ett väldigt mysigt kafe. Jättegott och billigt kaffe!

Stickmässigt så har jag påbörjat en ny sjal idag. Det blir en Gail i mörk, mörk lilla mullbärssilke. Älskar att sticka garnet och färgen är helt underbar. Trots katthåret som såklart syns jättebra mot det mörka garnet. Och på tal om katthår så har jag nu spunnit ihop ett par meter av Caspars päls. Det går sakta men säkert framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar